Hafiska er en succescase på alle målbare punkter. Fra 400 månedlige besøgende til organisk millionomsætning.
Jeg har været så heldig, at få lov til at stå for den fulde migrering af hafiska.dk
Hanstholm Fisk & Skaldyr – eller Hafiska, som det også kaldes – langer fisk ud over disken til hele landet.
Da jeg først blev kontaktet, diskuterede vi de forskellige muligheder, og hvilke krav der var til webshoppen.
Vi kom frem til noget ala:
Hafiska ville gerne, at jeg skulle stå for det hele. Den gamle webshop performede ikke optimalt, så det var tid til at der skulle ske noget nyt, og det må man sige der gjorde.
Som sagt stod jeg for en fuld migrering. Det vil sige, at alt hvad der skulle laves, ordnede jeg. Jeg uddelegerede dog også lidt til Jacob fra Hafiska, som så hjalp til med nogle produkttekster og lign. Men ellers stod jeg for følgende:
I dag er det uden tvivl den mest succesfulde case jeg har arbejdet på.
Siden migreringen er den organiske trafik eksploderet. Vi kiggede lige på konkurrenterne inden vi gik i gang med arbejdet, og vi kunne hurtigt se, at der var nogle lette placeringer vi kunne nappe. Derfor fokuserede vi på at få tilføjet lidt tekst med de rette søgeord, og ellers optimerede vi bare alt det vi kunne på hastighed og performance.
Og som man kan se på hastigheden, så bliver det næsten ikke bedre. Her er et screenshot fra Google Pagespeed desktop visning. Du kan evt. også selv slå siden op. Men helt kort så har jeg egentlig bare implementeret en masse forskellige best practices, og så har vi kørt en unlighthouse test af hele sitet, så vi kunne få et overblik over enkelte sider, som ikke har performet som de skulle.