Fra 400 besøgende i måneden til organisk millionomsætning

Hafiska er en succescase på alle målbare punkter. Fra 400 månedlige besøgende til organisk millionomsætning.

Pris

75.000 kr.

Leveringstid

30 dage

Se resultatet

Besøg siden

Fra 400 besøgende i måneden til organisk millionomsætning

Jeg har været så heldig, at få lov til at stå for den fulde migrering af hafiska.dk

Hanstholm Fisk & Skaldyr – eller Hafiska, som det også kaldes – langer fisk ud over disken til hele landet.

Da jeg først blev kontaktet, diskuterede vi de forskellige muligheder, og hvilke krav der var til webshoppen.

Vi kom frem til noget ala:

  • Mulighed for flere fragtmuligheder
  • Mulighed for at deaktivere bestilling/levering på udvalgte datoer
  • Opskriftsunivers med mulighed for filtrering
  • Mulighed for at udsende opskrifter på mail
  • Klaviyo eller Mailchimp integration
  • Automatiske emails
  • Øge antallet af Trustpilot anmeldelser
  • Fokus på SEO
  • … og meget mere

Hafiska ville gerne, at jeg skulle stå for det hele. Den gamle webshop performede ikke optimalt, så det var tid til at der skulle ske noget nyt, og det må man sige der gjorde.

Hvad jeg lavede

Som sagt stod jeg for en fuld migrering. Det vil sige, at alt hvad der skulle laves, ordnede jeg. Jeg uddelegerede dog også lidt til Jacob fra Hafiska, som så hjalp til med nogle produkttekster og lign. Men ellers stod jeg for følgende:

  • Produktoprettelse
  • Title og meta descriptions
  • Udvikling af custom funktionalitet til at håndtere opskrifter
  • Redirects
  • Kategorier og informationsarkitektur
  • ‘Money pages’ i form af specifikke landingsider målrettet high volume søgeord
  • Design & udvikling (HTML, CSS, JavaScript, Smarty 4)
  • Integrationer
  • Emails
  • Tekster
  • Fuld support før, under og efter migreringen
  • Opsætning af server-side tracking (indbygget Shoporama setup)
  • Og alt det andet

I dag er det uden tvivl den mest succesfulde case jeg har arbejdet på.

Hvad er der sket siden migreringen?

Siden migreringen er den organiske trafik eksploderet. Vi kiggede lige på konkurrenterne inden vi gik i gang med arbejdet, og vi kunne hurtigt se, at der var nogle lette placeringer vi kunne nappe. Derfor fokuserede vi på at få tilføjet lidt tekst med de rette søgeord, og ellers optimerede vi bare alt det vi kunne på hastighed og performance.

Og som man kan se på hastigheden, så bliver det næsten ikke bedre. Her er et screenshot fra Google Pagespeed desktop visning. Du kan evt. også selv slå siden op. Men helt kort så har jeg egentlig bare implementeret en masse forskellige best practices, og så har vi kørt en unlighthouse test af hele sitet, så vi kunne få et overblik over enkelte sider, som ikke har performet som de skulle.