Fra Magento til Shoporama. Den lynhurtige webshop Playshop får rekordmange organiske besøgende fra Google.
Playshop sælger konsoller, spil og tilbehør til en lang række af spilkonsoller.
Jeg opsatte den nye webshop på Shoporama, og Nicklas sendte lidt forskellige forsalg til farver, layout og lign. som inspiration.
Kort sagt lavede jeg følgende til en samlet pris på 25.000 kr. ex. moms.
Et af målene med shoppen var et booste den organiske succes som shoppen i forvejen havde.
Det formåede vi at gøre bl.a. ved at bibeholde de gamle URL’er, så vi ikke behøvede at oprette redirects. Derudover sikrede vi at shoppen blev betydeligt hurtigere, og performede bedre målt på CWV og Pagespeed.
Som du kan se herover, så ‘består’ siden nu Googles test baseret på rigtig brugerdata. Det vil sige at de bruger som rent faktisk besøger siden, har en god oplevelse med lynhurtige sideskift, indlæsnintstider, minimal CLS og alt det andet gejl som er rart for brugeren.
Det resulterer selvfølgelig også i en flot score på Pagespeed-testen.
Og i sidste ende blev det heldigvis også belønnet af Google, og i dag er shoppen at finde som #1 på massevis af meget trafiktunge søgninger. Meget imponerende!
Det skal selvfølgelig siges at jeg kun har stået for det tekniske, og at Nicklas fra Playshop selv er rigtig skarp inden for SEO, så kæmpe klap på skulderen til ham – og godt gået – at udkonkurrere så store spillere på så store søgninger. Vildt!