Sådan opsatte jeg Dunlop Hiflexs B2B webshop, som nemt håndterer 15.000+ varer i 3 lande.
Jeg har samarbejdet tæt sammen med Dunlop Hiflex i flere år efterhånden. Det startede med at jeg skulle hjælpe med en simpel B2B webshop, som skulle kunne håndtere massevis af varer, kategorier, sider, billeder og meget mere.
Bare ud fra den sætning, så lyder det jo som noget Shoporama er gode til. Fast pris på abonnement uanset hvor mange varer, billeder, kategorier, besøgende, ordrer eller lign. du nu måtte have.
Vi tager udgangspunkt i et af mine køreklare designs, og så begynder vi ellers at skære ting fra. De køreklare designs er nemlig opsat til B2C, så der er en masse overflødige funktioner vi ligeså godt kan fjerne.
Løsningen er endt ud med at være en lynhurtig og suuuuuuper simpel webshop. Det er ingen grund til at gøre det svært eller forvirrende for kunderne at bestille. Det er det jo aldrig, men lige i det her tilfælde skal det være så simpelt som muligt.
De kunder som bruger webshoppen, kan være folk som går rundt på en telefon ude på et lager, eller folk som sidder på en større PC på et kontor. Alt skal være let og tilgængeligt, og man skal kunne klikke på alt det man regner med at kunne klikke på.
Det skal desuden være supernemt at lave meget avancerede filtreringer da vi har mange tusinde produkter, og mange af dem ligner hinanden.
Derfor får vi opsat ting som:
Resultatet er blevet en lynhurtig webshop, som opererer i 3 lande, og som er klar til at udvides til endnu flere lande uden det store besvær. Desuden er webshoppen opsat med en masse smarte B2B funktioner, som selvfølgelig er et krav i de fleste B2B cases.
I dag har vi lavet mange flere spændende tiltag på shoppen, og det er blevet en meget mere avanceret og kompleks shop end hvad det startede ud med at være.
Jeg set frem til et fortsat rigtig godt samarbejde med Dunlop Hiflex.