Nyt design og lynhurtig webshop slår omsætningsrekorden med +13,8%

Sådan slog vi den månedlige omsætningsrekord med 13,8% bare ved at opdatere design og gøre webshoppen hurtigere.

Pris

10.000 kr.

Leveringstid

1 dag

Se resultatet

Besøg siden

Nyt design og lynhurtig webshop slår omsætningsrekorden med +13,8%

ButikRikke.dk er en webshop på Shoporama. Den har længere kørt på Shoporama, men designet har ikke rykket sig så meget de sidste år. Det er selvfølgelig heller ikke så nemt, da det hurtigt kan blive dyrt at hyre en udvikler hver gang man vil have vist en ny kampagne på forsiden, eller have rettet nogle farver eller lign.

Her kommet mit nye Shoporamadesign så ind i billedet. Jeg har udviklet et design som folk der allerede bruger Shoporama egentlig bare kan skifte til, og så har deres webshop et nyt look og design med det samme.

Efter lidt snak med Heidi fra ButikRikke, så besluttede hun sig for at prøve det nye design af.

Da Heidi var en af de første 5 til at skifte til det nye design, så fik hun 50% i rabat. Det vil sige at den samlede pris var 10.000, men i dag ville den have heddet 20.000.

Efter skiftet slog butikken månedlig omsætningsrekord med 13,8%.  Siden da har der været en fin vækst i biksen, og Heidi har været så glad for det nye design, at hun har besluttet sig for at jeg også skulle migrere hendes 2 andre webshops fra WordPress til Shoporama, så de kunne komme over og bruge det nye design. Men det er en historie til en anden case… 😅

Så hvorfor steg omsætningen med 13,8%?

ButikRikkes gamle design var langsomt, en smule outdated og ikke så brugervenligt.

Det smarte her, er at det nye design i forvejen er optimeret på hastighed, UX, konvertering og alt det andet.

Desuden fik ButikRikke stor gavn af nogle smarte funktioner som fx gør det lettere at sælge mere og øge AOV.

Det er eksempelvis blevet lettere at tilkøbe bukser, trøjer, tasker eller hvad end modellen på billedet har på.

Så hvis kunden befinder sig på produktsiden for en t-shirt, og modellen på produktbilledet har et par flotte bukser og en taske, så vil kunden have mulighed for at krydse af her og tilkøbe det hele på én gang.

Derudover, så ved vi jo allerede, at hastighed er vigtigt for brugerne. Derfor er shoppen blevet lynhurtig. Siden bliver nu også vurderet til at været ‘Bestået’ i følge Core Web Vitals. Det kan du fx. se herover.

Faktisk er der alt for mange webshops, som ikke består testen. Så prøv eventuelt at teste din egen side her, så du kan se om den består eller fejler.

Testen er baseret på data fra de seneste 28 dage. Hvis din side ikke har særlig meget trafik, er det ikke sikkert du kan få vist et resultat.

Og så skader det jo heller ikke, at den samlede vurdering af desktop nu scorer 99/100 på effektivtet. Derudover rammer den også flotte 100/100 på både Optimale Løsninger og SEO.

Konklusion

Det jeg synes der er vigtigt at huske her, er at vi jo ikke har udført det helt store arbejde.

Altså, vi har fx ikke opdateret samtlige titles/descriptions, oprettet nyt indhold, købt backlinks eller lign.

Vi har rent faktisk bare taget en eksisterende webshop, og lagt et moderne og optimeret design derpå. Og i dette tilfælde har det været nemt fordi ButikRikke allerede brugte Shoporama, så vi har ikke behøves at udføre den helt store migrering.

Designet har jeg udviklet på i over 7-8 måneder efterhånden, så for mit vedkommende er det jo rart at se, at det også virker.

For ButikRikke betyder det, at deres webshop…

  • nu anvender semantisk HTML
  • er lynhurtig som vist herover
  • er moderne og nem at navigere i
  • sælger mere, med smarte mersalgsfunktioner
  • anvender de seneste teknologier fra Shoporama
  • kan opdateres efter ønske via pagebuilderen
  • og meget meget mere

Hvis du selv overvejer at få opsat designet, så kan du blive klogere på prisen, performance, funktioner, features og meget mere her.